Moekino toob moefilmid

Pimedate Ööde filmifestival tähistab sel aastal suurejoonelist 20 aasta juubelit ning PÖFFi raames leiab juba kümnendat korda aset ka põnev moefilmide eriprogramm. 11. novembril alguse saav Moekino toob kinolinale seitse suurepärast moedokumentaali ning annab vaatajale erakordse võimaluse kiigata moemaailma säravate kulisside taha.

11.-27. novembril toimuv Pimedate Ööde filmifestival täidab sel kuul kinosaalid võrratute filmidega ning juba kümnendat korda saab PÖFFi raames näha ka põnevaid moedokumentaale. Moekino eriprogrammi kuulub tänavu seitse filmi, mis toovad vaatajateni moemaailma legendaarsed ja revolutsioonilised tegijad, tänavakultuurist moelavadeni jõudnud trendivoolud, silmipimestavalt kaunid juveelid, Venezuela nn missitehased ning LGBT kogukonna rõivastesse poetatud eneseotsingud.

“Moekino tänavuse programmi koostamisel mängis suurt rolli soov tuua publikuni moemaailma erinevad tahud, sest mood ei lõpe sugugi seal, kus lõpevad riided või moelavad,” kommenteerib seekordset filmivalikut Moekino programmi juht Britta Talving. “Just seepärast leiab sel aastal valikust nii traditsioonilisi ehk igati glamuurseid moefilme, aga ka ilu- ja moemaailma paradokse käsitlevaid linateoseid,” lisab ta.

Moekino uhkeks avaakordiks on 11. novembril linastuv film “Ketsifännid” (Sneakerheadz)

Inimese riietuse juures reedab tema isiksust kõige paremini see, mis tal jalas on. On aga terve koolkond inimesi, kelle jaoks on jalanõude tähtsus võtnud hoopis uue mõõtme -need on andunud ketsifännid.

Sneakerheadz 1024x640 Moekino toob moefilmid

Fotol kaader filmist Sneakerheadz

Ketsikultus sai hoo sisse 80ndate alguses, mil Nike tutvustas maailmale Air Jordaneid ning alates sellest ajast on kossuväljakutelt pärit jalatsid saanud tänavakultuuri peamiseks sümboliks, liikunud sealt otse muusikamaailma, võtnud seejärel suuna ajakirjade esikaantele ning vallutanud nüüdseks juba kogu popkultuuri ja ka moemaailma.

“Sneakerheadzi” film toob kokku tõelised ketsifännid: sõna võtavad nii mitmed tuntud näod nagu Mike Epps, DJ Clark Kent, Wale, Samantha Ronson, Jon Buscemi, Vashtie Kola; disainerid, kelle sulest on sündinud mitmed legendaarseimad Nike’id, kui ka tõelised fännid, kelle ketsikogumik ei sisalda mitte kümmet ega paarisadat, vaid kümneid tuhandeid ketsipaare.

“Franca: kaos ja looming” (Franca: Chaos and Creation)

Itaalia Vogue’i peatoimetaja Franca Sozzani on ühtaegu nii kritiseeritud kui ka armastatud moefiguur, kes ei lähtu ühe tähtsaima moepiibli koostamisel pelgalt riietest, vaid pigem kaasaegset ühiskonda iseloomustavatest paradoksidest. Vaataja jaoks tihtilugu šokeerivad moeseeriad on kaetud kõrgmoe särava riidega, kuid peegeldavad ilukirurgiast sõltuvuses olevat, vägivaldsete suhete all kannat avat ja keeruliste poliitiliste probleemidega silmitsi seisvat maailma. Kuidas ta selleni on jõudnud, miks ta seda teeb ja missugust elu elab see hiilgava karjääriga moemaailma juhtfiguur, kelle armuelu on saatnud ebaõnn? Nendele küsimustele annab põhjaliku ja põneva vastuse Franca elust ja tööst rääkiv dokumentaal, mille on üles filminud tema enda poeg.

Franca 794x1024 Moekino toob moefilmid

Fotol: Franca Sozzani

“Casablancas: mees kes armastas naisi” (Casablancas: The Man Who Loved Women)

1970. aastate alguses asutas John Casablancas modelliagentuuri, mis muutis moemaailma kardinaalselt. Just tema loodud Elite Model Managementist sirgusid supermodellid Naomi Campbell, Cindy Crawford, Linda Evangelista, Kate Moss, Claudia Schiffer ja teised, kellest said möödunud kümnendite ikoonid ja ilma kelleta oleks moemaailm sõna otseses mõttes teist nägu.

 Moekino toob moefilmid

Fotol: John Casablancas

Casablancas ise elas just nii kirevat elu, nagu seda võib supermodellidega seotud mehe puhul ette kujutada ja millest suurem osa meist vaid und võib näha. Kogu see glamuurne ja eri kümnendeid läbiv käänuline teekond on aga filmilindile jäädvustatud ning annab esmakordselt võimaluse näha moe- ja modellimaailma kujunemist just sellise põneva nurga alt.

“Läbi silma: Peter Lindbergh” (Peter Lindbergh – The Eye)

Kõige legendaarsemate moefotograafide kirju kollektiivi hulka kuulub kahtlemata ka Peter Lindbergh, sakslasest fotograaf, kelle tipptasemel fotodele õnnestub pääseda vaid valituil.

Lindberghi dokumentaal pajatab põneva loo ühe revolutsioonilise moefotograafi teekonnast Saksa väikelinnast suurte moemetropolideni. Tema käe ja terava kaamerasilma all on sirgunud mitmed supermodellid ning tema loodud mustvalget 1990. aasta Briti Vogue’i kaanefotot, millel poseerivad Linda Evangelista, Christy Turlington, Cindy Crawford, Naomi Campbell ja Tatjana Patitz, peetakse nn supermodellide ajastu alguseks. Nüüdseks juba soliidses eas Lindbergh on moemaailmas jätkuvalt tegev, kuid leiab, et mood peaks hoogu veidi maha tõmbama. Mida ta selle all täpselt silmas peab ja miks ta on otsustanud pühenduda just mustvalgetele fotodele, näeb juba filmist.

“Hull Tiffany järele” (Crazy About Tiffany’s)

Kui mõelda moemaailma legendaarseimate nn brändingute peale, meenuvad üldjuhul esimesena Louis Vuittoni monogrammidega käekotid, Chanel No 5 parfüüm, Hermèsi oranž… ning Tiffany & Co. helesinine karbike. Maailma juveelipoodi de teemantiks on Tiffany & Co. Manhattanil paiknev ja üle terve New Yorgi hiilgav esinduskauplus, mille eduloole on võrdväärselt kaasa aidanud nii Audrey Hepurni nimiroll filmis “Hommikueine Tiffany juures” kui ka suurimad moeajakirjad, Hollywoodi staarid ning Upper East Side’i katusekorterites elavad miljonärid.

Film toob vaatajateni erakordse loo maailma nimekaima juveelipoe teekäigust, siniste karbikeste rollist popkultuuris ja Tiffany disainerite igapäevatööst, viies vaataja säravale ning kindlasti unustamatule ajarännakule.

“Ülikonnas” (Suited)

Lena Dunhami produtseeritud film toob meieni transseksuaalidele rätsepaülikondi valmistava butiigi, seda väisava kireva seltskonna ning LGBT kommuuni kimbutavad probleemid. Õige või isegi esimene ülikond annab sugu vahetanud inimesele emotsionaalse taganttõuke ja vaimset jõudu meie paljuski ebatolerantses maailmas läbi löömiseks või kasvõi lihtsalt elamiseks. See on lugu identiteeti kujundavatest riietest, mis on sügavamad, mõjukamad ja revolutsioonilisemad kui mood.

SUITED 1024x682 Moekino toob moefilmid

Fotol kaader filmist “Suited”

“Et olla miss” (To Be a Miss).

Usutavasti seostub paljudel Venezuelaga just selle riigi naiste meeletu edu Miss Universumi võistlusel. See seos on igati põhjendatud, sest Venezuelal on rahvusvahelistelt missivõistlustelt kogutud tiitleid rohkem kui ühelgi teisel riigil ning nagu filmist selgub, kujundabki riik nende võistluste abil oma rahvusvahelist imagot. Missielu pole aga sugugi nii lihtne nagu näib, sest nn ideaalse välimusega naiste “tootmisest” on Venezuelas saanud terve äri. Ühiskondlikud ja paljuski ebareaalsed iluideaalid, püüd raskest slummielust välja saada ning kallis, kuid ebaturvaline ilukirurgia on Lõuna -Ameerika missihakatiste igapäevaelu, mille nimel loovutatakse kooliharidus, n-ö normaalne lapsepõlv ja paraku vahel ka oma elu.

To be a miss 1 Moekino toob moefilmid

Fotol kaader filmist “To Be a Miss”

“Et olla miss” viib vaatajad selle keerise keskmesse, otse Lõuna-Ameerika nn missitehaste epitsentrisse.

Moekino filmide seansse juhatavad sel aastal sisse mitmed tuntud isikud ja moeeksperdid, teiste seas Kristi Pärn-Valdoja, Beatrice, Oliver Moosus, Rainer “Metsakutsu” Olbri ja teised. Lisaks Tallinnale saab seekordse Moekino programmi alla kuuluvaid filme vaadata ka Tartus.

Lisainfo ja programm 2016.poff.ee

Moekino Facebookis.

Piletimüük algab 4. novembril. Eelmüügi ajal saab pileteid osta kõikidest Piletilevi müügikohtadest üle Eesti ja internetis aadressil www.piletilevi.ee. Festivali ajal müüakse pileteid PÖFFi info- ja piletikeskustes Tallinnas Solaris keskuses, Mustamäe keskuses, Nordic Hotel Forumis ja Tartu Kaubamajas ning kõikides linastuskohtades.

Lisa kommentaar
Lisa kommentaar