Kuidas jääda pühade ajal tervislikuks?

Jaanipäev on maagiline aeg – päike läheb vaid korraks oma pessa, et siis sealt uuesti tõusta.

jaanipaev Kuidas jääda pühade ajal tervislikuks?

Foto: Tervise Alkeemia

Jaanilaupäeva, 23. juunil käiakse saunas, tehakse lõket ning otsitakse sõnajalaõit. Kuna öö on lühike, ollakse päikesetõusuni üleval.

Sageli kuulub pühade juurde rikkalik toidulaud. Selleks, et oma keha mitte liiga tasakaalust välja viia, tuleks süüa mõõdukalt ning vaheldusrikkalt.

Kuna traditsioonilise hiina meditsiini kohaselt on käes aeg, mil soovitame tugevdada oma seedimist, võiksid pühadelaual olla põrna ja magu toetavad toidud: kaunviljad, kergelt keedetud köögiviljad, väikeses koguses lahja liha, viigimarjad, viinamarjad, kirsid, kartulid, bataat, pruun riis, kaer, ingver, sibulad ja puuviljad. Kindlasti mängib tervislikkuse puhul rolli ka toidu valmistamise viis ning see, kuidas road on serveeritud. Viimane toidab meie vaimset tervist ja tekitab meeleolu.

Kui ikkagi on söödud liiga palju rasvast ja raskesti seeditavat toitu ning on tekkinud raskus- ja pingetunne kõhus, siis soovitame juua seedimist toetavat teed. Sobilikud on ka viirpuumarja-või eluvääditee.

Loe lisaks, mida soovitab hiina meditsiin suvisele toidulauale.

Teadlikke toiduvalikuid pühadelauale!

Lisa kommentaar
Lisa kommentaar