Täna lansseeritakse moeäpp LeTribe!

Ajakiri The New York Journal valis LeTribe moeäpi loonud Eesti ettevõtja ning rõivabrändi Tallinn Dolls eestvedaja Mari Martini 30 naisjuhi sekka, kelle tegemisi sel aastal jälgida. “Mul on hea meel, et äpi potentsiaali ehk uut lähenemist nii tootmisele kui ka tarbimisele, märgatakse. Lansseerisime äpi täna Eestis, järgmine ambitsioon on teha aasta lõpus sama Ameerika Ühendriikides,” ütles Mari Martin, kes kolis Ameerikas edu saavutamiseks ka Los Angelesse.

MariMartin 1024x1024 Täna lansseeritakse moeäpp LeTribe!

Foto: Erakogu

Tulevikku suunatud LeTribe on äpp, mille eesmärk on luua tahtlikum ja teadlikum suhe tarneahela, tarbijate ja nende garderoobide vahel ning tuua moetööstusesse olulised uuendused. Äpi kaudu saab Eestis ette tellida Tallinn Dollsi kaubamärgi rõivaid, oma garderoobi digitaliseerida ja müüa olemasolevaid riideid järelturul. “Hetkel ei ole olemas sellist äppi, kus kõik need kolm võimalust on ühendatud. Lisaks on äpp tasuta ning järelturu müügilt ei võeta mingit vahendustasu,” rääkis Martin, kelle sõnul on moetööstuse suurim probleem ületootmine. “Nii palju kui me tahame moefirmasid selle kohutava probleemi tekitamises süüdistada, on siiski ka tõsiasi, et ületootmine käib käsikäes ületarbimisega,” lisas ta.

Üks olulisemaid uuendusi, mida LeTribe pakub, on võimalus osta ettetellimisega riideid. “Seda oleme Eestis Tallinn Dollsi tootmisega juba aastaid edukalt teinud. Meil on minimaalse jäägiga tootmisprotsess, sest protsess algab kliendi tellimuse sisse andmisega. Teisisõnu, toodame ainult seda, mis on vajalik,” selgitas Martin.

Teine märkimisväärne uuendus on digitaalne riidekapp. LeTribe aitab kasutajatel oma riidekappe visualiseerida ja näha, kuidas nad saavad olemasolevaid riideid sobitada. See funktsioon aitab äpi kasutajatel oma garderoobist maksimumi võtta ja vältida riiete ostmist, mida nad ei vaja. Samuti annab see võimaluse jagada garderoobi ideid ja saada inspiratsiooni teistelt kasutajatelt ning müüa ühe klikiga riideid järelturul. “Paljud tööstuse ja keskkonna põhised algatused jätavad inimesed võrrandist välja. Anname kogukonna liikmetele otsese võimaluse osaleda moerevolutsioonis. Selline peakski olema normaalne ostlemine, kus inimesed saavad läbisegi osta uusi ja kasutatud tooteid ning hallata oma garderoobi. Nii väldime ületootmist, vähendame ületarbimist ning pikendame toodete eluiga,” lisas Martin.

Martin on viimased 15 aastat tegev moetööstuses, pannud aluse edukale moebrändile Tallinn Dolls, elanud ja töötanud mitmes Euroopa ja Ameerika Ühendriikide suurlinnas. Tal on kogemus nii klassikalises tootmises kui ka e-kaubanduses, tema Eestis asuv rõivaste tootmishoone töötab päikeseenergial ning lähtub jätkusuutlikust ja jäätmevabast tootmisprotsessist, mille märksõnadeks on ette tellimine ning 3D tootmine. “Uusim algatus LeTribe on minu jaoks ennekõike intelligentse moekogukonna keskkond, kelle on kokku toonud innovatsioon,” selgitab Martin.

Martin märgib, et moetööstuse ületootmine paneb tohutu pinge keskkonnale: meil on prügilad, mis on täis miljoneid tonne rõivaid, meil on kõrgekvaliteedilised moemajad, kes tükeldavad oma tooteid. Lähiaastate üks suurimaid väljakutseid moevaldkonnas on jäätmete ja heitkoguste piiramine, kuna tööstus jätkab kiiret kasvu. Üle 30% toodetud rõivastest ei müüda kunagi – see moodustab igal aastal üle 13 miljoni tonni tekstiilijäätmeid.

“See kõik on väga murettekitav. Heitmed kasvavad endiselt, ületootmine lokkab ja enamiku rõivaste eluiga on väga lühike. Minu sõnum maailmale on, et olukorda saab muuta, aga see eeldab kõikide osapoolte – tarbijate, tootjate, disainerite – koostööd. Sealhulgas teadlikkuse kasvatamist ja seejärel teadlikke valikuid. LeTribe’i missiooni oluliseks osaks ongi aidata kogukonda harida, kuidas olla teadlik oma ostuotsustest ja nende mõjust keskkonnale,” lisas ettevõtja.

The New York Journal artiklit “Top 30 Women Leaders To Look Out For In 2022” saab lugeda SIIT.

LeTribe maailmaga saab tutvuda aadressil www.letribe.com

Lisa kommentaar